banneri WEB sayfanıza ekleyin..DOST olalım..       

 

İlköğretim okullarında ki sınıflara ait sorubankası.Etkinlikler, gezi,gözlem ve deneyler.

Bilgilerim

Fotoğrafım
"NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE" M.Kemal Atatürk

14 Şubat 2008 Perşembe

TÜRKÇE SORULARI

TÜRKÇE DERSİ DEĞERLENDİRME SORULARI

1- Aşağıdakilerden hangisi cümle değildir?

A ) Bu çiçekler ne kadar güzelmiş!      B ) Tahta merdiven sanki kırılacak gibiydi       C ) Acaba ben de sizinle

2- ............ gündüzleri aramayın ............. gidiyorum. " kelime dizisini anlamlı bir cümle haline getirmek için boş yerlere hangi kelimeleri getirebiliriz?

A)beni - okulda     B) seni - okula      C) beni - okula

3-." Güneş, yaz aylarında geç batar. " cümlesinde işi yapan varlık hangisidir?

A)yaz       B)güneş      C)yıldız

4 -Aşağıdaki cümlelerin hangisinde bir duygu bildiriliyor?

A)Bu elbiseyi çok beğendim       B ) Piknik ateşi için odun topladık.       C)Kapıyı sıkıca kapadık

5 -Aşağıdakilerden hangisi cümle sonuna konulamayan noktalama işaretlerindendir?

A ) virgül       B ) ünlem       C ) nokta

6-"Ömer, küçük bahçeli bir evde yaşıyorduk. "cümlesinde bir anlatım bozukluğu vardır. Bu anlatım bozukluğunu gidermek için ne yapmalıyız?

A)Virgül işaretini kaldırmalıyız.

B)Yaşıyorduk yerine yaşıyordu kelimesini getirmeliyiz.

C) "Küçük" kelimesi yerine "büyük' kelimesini getirmeliyiz

7- "Ahmet, seni okuma salonunda bekliyor. "cümlesinde hangi kelime ya da kelimeler işin yapıldığı yeri belirtir?

A ) okuma salonunda       B ) salonunda       C) Selin

8- "Sizi karşılamak ........... garajda bir saat bekledim. "cümlesinde boş bırakılan yere aşağıdaki kelimelerden hangisi getirilmelidir?

A ) için        B ) gelirken        C ) olup

9- Aşağıdaki kelime gruplarından hangisiyle cümle kurulamaz?

A ) Atatürk'ü-sever-Türk- her       B ) yeşil-ağaçlar-yapraklı        C ) en-notu-Alican-yüksek-aldı

10 - "Cümle en az ....... kelimeden oluşur. "yargısının doğru olması için noktalı yere aşağıdakilerden hangisi getirilmelidir?

A)dört B)üç C)bir

11 - Aşağıdaki cümlelerden hangisinin sonuna soru işareti (?) getirilmelidir?

A ) Telefonla sizi aradım ama bulamadım      B )Yolculuğunuz nasıl geçti       C )Bugün biraz geç kaldım

12 - Aşağıdaki cümle ile ilgili yargılardan hangisi yanlıştır?

A ) Cümlenin ilk kelimesi küçük harfle başlayabilir

B ) Cümle anlamlı olmalıdır.

C ) Cümle bir iş, oluş veya hareket bildirmelidir.

13 - Aşağıdaki kelime gruplarından hangisiyle cümle kurulabilir?

A)kenarında-yol-yerde-uygun     B) çocuk-bir-getirmişti-yemekleri      C) için-benden-beklediği-telefon

14 -" Süt, çok faydalı ve yararlı bir besinimizdir. "cümlesindeki hangi kelime fazladır?

A ) süt        B ) faydalı       C ) besinimizdir

15 -Aşağıdakilerden hangisi cümledir?

A)Okula gitmediğim gün     B)Kitapları ne kadar sevdiğimi     C)Babamın işten dönmesini bekledik

16 -İstiklal Marşını kim yazmıştır?

A ) Zeki Üngör     B ) Ömer Seyfettin      C) Mehmet Akif Ersoy

17" Öğrenciler okulun ........... toplandı. ' cümlesinde boş bırakılan yere, aşağıdaki kelimelerden hangisi getirilmelidir?

A) bahçe      B) bahçede      C) bahçesinde

18-Aşağıdakilerin hangisinden sonra büyük harfle başlamak şart değildir?

A ) soru işareti      B ) virgül      C ) nokta

19-"Okuldan geldim. Yemek yedim. Üstümü değiştirip bahçeye çıktım.

Yukarıdaki anlatımda kaç cümle vardır?

A)1     B)2       C)3

20-Aşağıdaki kelimelerden üçüyle bir küme oluşturulursa hangisi dışta kalır?

A)Dayı       B)Amca       C)Baba

21-Aşağıdaki kelimelerden hangisi yazım sözlükte en önce gelir?

A)kroki       B)kedi       C)kitap

22-Aşağıdaki kelimelerden hangisi hecelere yanlış ayrılmıştır?

A)ka-lem-lik        B)bir-lik-te       C)gel-i-yo-rum

23-Aşağıdaki cümlelerin hangisinde, büyük harflerin kullanılmasıyla ilgili bir yanlışlık vardır?

A ) Zeynep, Ayşe, Mehmet ve Selçuk birlikte ödev hazırlıyorlar.

B ) Erzurum'dan Sivas'a giden tren mersin'e uğrar mı?

C ) Atatürk, 1919 yılında Erzurum'a geldi.

24-Aşağıdaki cümleler, anlamı bir paragraf oluşturacak şekilde sıralanırsa, hangisi en sona gelir?

A)Hava ısınmadan değirmene ulaşmaları gerekiyordu.

B) Arkadaşları gelmişti. Acele ediyorlardı. Haklıydılar.

C ) Güneş doğmadan uyanmıştı.

25-"Yol" kelimesi, hangi cümlede, "Bu problemin çözüm yolunu biliyorum." cümlesindeki anlamında kullanılmıştı

A)Arabamız taşlı bir yolda ilerliyordu.

B) Anlaşmak için başka bir yol bulalım

C)Daracık bir yoldan bağımıza doğru yürüyorduk.

BAŞARILAR

s@ge

 

Hiç yorum yok:

Seni buralarda görmek ne güzel..

Hoş geldiniz..Umarım sorular hoşunuza gider ve tekrar gelirsiniz.
Kolay gelsin