banneri WEB sayfanıza ekleyin..DOST olalım..       

 

İlköğretim okullarında ki sınıflara ait sorubankası.Etkinlikler, gezi,gözlem ve deneyler.

Bilgilerim

Fotoğrafım
"NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE" M.Kemal Atatürk

11 Mart 2008 Salı

NOKTALAMA İŞARETLERİ ETKİNLİĞİ

NEDEN( )
Öğretmen sormuş( )
( ) Söyleyin bakalım çocuklar( ) balıklar neden konuşmaz( )

Çocuklardan biri cevap vermiş( )

( ) Sizin de başınızı suya soksalar konuşabilir misiniz öğretmenim( )

Rüzgar alabildiğine sert esiyor( ) yağmur şakır şakır yağıyordu( )Selma pencereden dışarıya baktı( )Bahçedeki ağaçlar yatıp yatıp kalkıyordu( )Çiçekler ve otlar rüzgarın önünde perişandı( )

Selma bağırdı( )

( ) Eyvah( )


AĞAÇ DİKEN İHTİYAR

Ağaç dikmekle meşgul yaşlı birisini gören padişah( ) hoşbeşten sonra sormuş( )

( ) Büyük ihtimalle( ) diktiğin ağaçların meyvesini yiyemeyeceksin( ) Ne diye uğraşıyorsun( )

Yaşlı adam şöyle cevap vermiş( )

( ) Oğul( ) bizden öncekilerin diktiği ağaçların meyvelerini biz yedik( ) bizim diktiklerimizin meyvesini bizden sonrakiler yesinler( ) diye uğraşırım ( )



SORULAR


1. "geleceklermiş" sözcüğü satır sonuna sığmadığında aşağıdakilerden hangisi gibi yazılır?

a) gelecekl-ermiş b)geleceklerm-iş c) gelecekler-miş
2. Aşağıdaki tümcelerden hangisinin sonuna nokta konulmaz?

a) Senin kim olduğunu öğrendim

b) Sen de gördün mü

c) Gökteki yıldızları saydım

3. Hangi tümcede tırnak imi (işareti) yanlış kullanılmıştır?

a)Annem bana "Minik kuşum." diyordu.

b)Sabahları "arkadaşlarıma Günaydın!"diyorum.

c)Dedemin söylediği "Uslu çocuklar çabuk büyür."sözünü hatırladım.

4.Aşağıdaki tümcelerin hangisinde noktalama imi yanlış konulmuştur?

a)Yaşlı adamı gördün mü?

b)Nerede olduğunu söylemedi?

c)Yüzme en sevdiğim spordur.

5."Yaşasın,pekiyi aldım( )" tümcesinin sonuna hangi noktalama imi (işareti) konulmalıdır?

a) soru işareti b)virgül c) ünlem işareti

www.sabrigezer.com.tr.tc s@ge 11.03.2008

Hiç yorum yok:

Seni buralarda görmek ne güzel..

Hoş geldiniz..Umarım sorular hoşunuza gider ve tekrar gelirsiniz.
Kolay gelsin